120 Saatlik A1 Seviyesi İngilizce Kurs Planı
120 Saatlik A1 Seviyesi İngilizce Kurs Planı
Dil öğrenimi, günümüzün globalleşen dünyasında oldukça önemli bir beceri haline gelmiştir. İngilizce, dünya genelinde en yaygın konuşulan dillerden biri olarak karşımıza çıkmakta ve pek çok kişi tarafından öğrenilmekte. Bu bağlamda, A1 seviyesi İngilizce kursları, dilin temellerini öğrenmek isteyenler için kritik bir öneme sahiptir. Bu makalede, 120 saatlik A1 seviyesi İngilizce kurs planını detaylı bir şekilde ele alacağız.
1. Kursun Amacı ve Hedef Kitlesi
Kursun amacı, katılımcıların temel İngilizce dil bilgisi ve kelime dağarcığı edinmeleri, basit cümleler kurabilmeleri ve günlük hayatta temel iletişim ihtiyaçlarını karşılayabilmeleridir. Bu kurs, dil öğrenmeye yeni başlayan, hiç İngilizce bilmeyen veya temel bilgileri tazelemek isteyen bireyler için uygundur.
2. Kursun Süresi ve Yapısı
Kurs, toplamda 120 saatlik ders programına sahiptir. Bu süre genellikle 3 ay boyunca, haftada 3 gün ve her gün 10 saatlik dersler şeklinde planlanabilir. Bu yapı, katılımcıların dil öğrenme sürecinde düzenli bir tekrar ve pekiştirme yapmalarına olanak tanır.
3. Kursun İçeriği
A1 seviyesindeki bir İngilizce kursunun içeriği, dilin temel yapılarına odaklanmalıdır. Aşağıda kurs içeriği maddeler halinde sunulmuştur:
a. Dilbilgisi (40 saat)
- Alfabeyi Öğrenme: İngilizce alfabesi ve ses bilgisi.
- Temel Fiiller: "to be", "to have", "to do" gibi temel fiillerin kullanımı.
- Zamirler: Kişi zamirleri (I, you, he, she, it, we, they).
- Sıfatlar ve Zarflar: Temel sıfat ve zarfların tanıtımı ve kullanımı.
- Basit Cümle Yapıları: Olumlu, olumsuz ve soru cümlelerinin oluşturulması.
- Zamanlar: Geniş zaman ve geçmiş zamanın temel düzeyde öğretilmesi.
b. Kelime Dağarcığı (30 saat)
- Günlük Hayat: Aile, arkadaşlar, meslekler ve ev gibi konularda kelimeler.
- Renkler, Sayılar ve Zaman: Renkler, sayılar (1-100) ve saat ifadeleri.
- Sosyal İletişim: Selamlaşmalar, veda ifadeleri, tanışma diyalogları, tebrik etme ve özür dileme.
- Gıda ve İçecekler: Market ve restoran kelimeleri, temel yiyecek ve içecek isimleri.
- Hava Durumu ve Mevsimler: Hava durumu ifadeleri ve mevsimlerle ilgili kelimeler.
c. Dinleme ve Konuşma (30 saat)
- Temel Dinleme Aktiviteleri: Basit diyaloglar ve talimatlar.
- Uygulamalı Konuşma Çalışmaları: Rol oyunları, günlük konuşmalara dair basit diyaloglar.
- Dinleme Anlama Egzersizleri: Kısa hikayeler ve ilgili sorularla dinleme pratiği.
d. Okuma ve Yazma (20 saat)
- Temel Okuma Becerileri: Kısa paragraflar, işaretler ve etiketlerin okunması.
- Yazı Çalışmaları: Basit cümleler yazma, özgeçmiş hazırlama, e-posta yazma.
- Çalışma Sayfaları: Okuma anlama soruları içeren çalışma sayfaları.
4. Öğretim Yöntemleri
Kurs boyunca öğretim yöntemleri, katılımcıların aktif katılımını teşvik etmelidir. Özellikle;
- Etkileşimli Anlayış: Gruba dayalı çalışmalar, partnerlerle yapılan konuşmalar, dinleme çalışmaları.
- Görsel ve İşitsel Materyaller: Videolar, resimler ve görsel yardımcı materyallerle desteklenen dersler.
- Oyunlarla Öğrenme: Kelime oyunları, hafıza oyunları ve rol oyunları gibi eğlenceli aktiviteler.
5. Değerlendirme ve Geri Bildirim
Kursun sonunda katılımcılara, öğrendiklerini ölçmek amacıyla kısa sınavlar ve uygulamalı değerlendirmeler yapılmalıdır. Ayrıca, kurs boyunca düzenli olarak geri bildirim verilmeli, katılımcıların gelişim süreçleri takip edilmelidir.
6. Kurs Sonu Sertifikası
Kurs sonunda başarılı olan katılımcılara, A1 seviyesi İngilizce dil yeterliliğini belgeleyen bir sertifika verilmesi teşvik edici olacak ve katılımcıların motivasyonunu artıracaktır.
120 saatlik A1 seviyesi İngilizce kurs planı, dil öğrenmeye yeni başlayanlar için yapılandırılmış ve kapsamlı bir yol haritası sunmaktadır. Temel dil becerilerinin kazandırılmasıyla birlikte katılımcıların, İngilizceyi günlük hayatta kullanabilme yetisi geliştirilerek, daha ileri seviye kurslara hazırlanması sağlanabilir. Bu tür kurslar, bireylerin iletişim yeteneklerini geliştirmelerine ve global dünyada daha erişilebilir olmalarına katkıda bulunacaktır.
120 saatlik A1 seviyesi İngilizce kurs planında her bir dersin belirli içeriklere odaklanması, öğrencilerin dil becerilerini hızlı ve etkili bir şekilde geliştirmelerine yardımcı olur. Kursun temel amacı, öğrencilerin temel İngilizce iletişim becerilerini edinmeleridir. Bu bağlamda, kursun ilk aşamalarında öğrenciler, temel selamlaşma, tanıtım yapma ve basit ifadeleri kullanma becerilerini öğrenirler. Ayrıca, bu aşamada öğrencilerin telaffuzlarını geliştirmek için farklı alıştırma teknikleri de uygulanır.
Kurs süresince dilbilgisine ve kelime dağarcığına yönelik etkinlikler düzenlemek önemlidir. 120 saatlik süre boyunca dilbilgisi kuralları, zamanlar, zamirler, isimler, fiiller ve sıfatlar gibi temel kavramlar üzerinde durulur. Öğrenciler, bu kuralların uygulamalarını gerçekleştirerek dil becerilerini pekiştirirler. Aynı zamanda kelime bilgisi zenginleştirilerek çeşitli yaşam durumları için uygun ifadelerin kullanımı öğretilir.
Dinleme ve konuşma becerileri üzerine de yoğunlaşılır. 120 saatlik kurs planında, öğrencilerin dinleme anlama becerilerini geliştirmek için kısa hikayeler, diyaloglar ve müzikler gibi çeşitli kaynaklardan yararlanılır. Ayrıca, öğrencilerin kelimeleri doğru kullanma ve telaffuz etme becerilerini artırmak için küçük grup çalışmaları ve çiftler halinde pratik yapmaları teşvik edilir. Ders aralarında, öğrencilerin ilerlemeleri değerlendirilerek eksik olduğu alanlar belirlenir.
Okuma ve yazma becerilerini geliştirmek de kursun önemli bir bileşenidir. Öğrencilere basit metinler, hikayeler ve makaleler grubunda okuma etkinlikleri düzenlenir. Bu metinler daha önce işlenen dilbilgisi kurallarıyla bağlantılı olarak seçimlerle oluşturulmuştur. Yazma etkinlikleri sayesinde öğrenciler, öğrendikleri dil bilgisi yapısını uygulayarak cümle kurma ve kısa paragraflar yazma pratiği yaparlar.
Kurs süresince çeşitli değerlendirmeler de yapılacaktır. Öğrencilerini hangi alanlarda yeterli düzeyde, hangi alanlarda ise gelişim göstermeleri gerektiğini anlamalarına yardımcı olacak bu değerlendirmeler, hem yazılı hem de sözlü olarak gerçekleştirilecektir. Kurs sonunda, öğrencilerin genel başarı seviyeleri ölçülür ve güçlü-zayıf yönleri belirlenerek, öğrenim süreçlerine devam etmeleri için önerilerde bulunulur.
Kurs materyalleri çeşitlendirilmelidir. Öğrencilerin motivasyonunu artırmak ve öğrenimi eğlenceli hale getirmek için, interaktif materyaller, oyunlar, şarkılar ve video içerikleri kullanılır. Bu tür materyaller, dil öğrenim sürecinin sosyal yönünü de destekler ve grup içindeki etkileşimi artırır.
bu kursun sonunda öğrencilerin A1 seviyesinde temel iletişim becerilerine sahip olmalarının yanı sıra kültürel bir anlayış geliştirmelerine de katkı sağlaması beklenmektedir. Farklı kültürler hakkında bilgi edinmeleri ve bu bilgileri deneyimlemeleri sağlanarak, global bir dil olan İngilizceye dair bakış açıları genişletilir.
Ders No | Hafta | Konu | Etkinlikler |
---|---|---|---|
1 | 1 | Selamlaşma ve Tanışma | Rol Oyunları, Dinleme Alıştırmaları |
2 | 2 | Temel Fiiller | Hikaye Dinleme, Kelime Kartları |
3 | 2 | Zamanlar | Grup Çalışmaları, Örnek Cümleler |
4 | 3 | Renkler ve Şekiller | Resimlerle Anlatım, Oyunlar |
5 | 3 | Aile ve Arkadaşlar | Kısa Yazılı Alıştırmalar, Dinleme |
6 | 4 | Yemek ve İçecekler | Menü Oluşturma, Rol Oyunları |
7 | 4 | Alışveriş | Gruplar Arası Tartışma, Simülasyon |
8 | 5 | Hava Durumu | Hava Durumu Raporu, Oyunlar |
Hafta | Değerlendirme Türü | Açıklama |
---|---|---|
6 | Yazılı Sınav | Kelime Bilgisi ve Dilbilgisi Kontrolü |
12 | Sözlü Sınav | İletişim Becerileri Değerlendirmesi |
16 | Final Değerlendirmesi | Genel Performans ve Gelişim Analizi |